تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/20 - 09:11
کد خبر: 475579

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد پیرامون انتخابات امسال گفته است: حاکمیت اگر افزایش مشارکت می‌خواهد باید زمینه‌های آن را فراهم کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد پیرامون انتخابات امسال گفته است: حاکمیت اگر افزایش مشارکت می‌خواهد باید زمینه‌های آن را فراهم کند.

او همچنین در اشاره به مصاحبه اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات؛ استعفای رئیسی است، اظهار می‌کند:

"حتی اگر دولت تصمیم به استعفا نمی گیرد، در این فرصت باقی مانده تا انتخابات اسفندماه این 5 گزاره اصلاحی را صورت دهد. 1)نظارت استصوابی لغو شود. 2)اصلاح آیین نامه داخلی خبرگان رهبری در اجلاسیه شهریورماه انجام شود. 3)لازم است ضابطان نظامی و امنیتی از پرونده های سیاسی خارج شوند. 4)بحث حذف تبصره ماده 638 که در خصوص موضوع حجاب است، در دستور کار قرار بگیرد. 5)استقلال قوه قضاییه محقق شود."

*دقت شود که اگر دولت محترم سعی می‌کرد کارآمدی لازم را به خرج دهد و بهبود ویژه‌ای را برای معیشت مردم ترتیب اثر دهد امروز شاهد این زبان‌گشایی‌ها و اظهارات ساختارشکنانه نبودیم.

در اشاره به اظهارات حجاریان و شریعتی باید بیان کرد که راه سرعت‌یافتن پیشرفت کشور و اصلاح وضع موجود صرفا و فقط از مسیر "صندوق رأی" و انتخابات می‌گذرد نه از مسیر "تحریم انتخابات" و خیابان و استعفای رئیس جمهور!

و شوربختی اینجاست که حجاریان و شریعتی و همفکرانشان با تعیین شرط برای حضور در انتخابات و یا اظهارات ساختارشکنانه‌ای مثل لزوم استعفای رئیس جمهور و حذف تبصره حجاب؛ قصد دارند از مسیر خیابان به مقاصد خود دست یابند.

در فضای موجود نیز البته این جامعه است که بایستی با عقلانیت و بصیرت به این مسائل بنگرد و برایش محرز شود که در صبح فردای تحریم انتخابات، ساختارشکنی و حضور در خیابان هیچ چیز جز ناامنی و بی‌بنیادی وجود نخواهد داشت.

در مسئله حضور در انتخابات و مشارکت باید این حقیقت را نیز دانست که اصرار و تأکید عقلانی ما بر حضور همه نیروها و سلائق در انتخابات به دلیل ذات دموکراتیک نظام اسلامی و اهمیت جمهور است والّا همه باید بدانند که اساس و قوام و تعیین‌کنندگی یک انتخابات به "رعایت قانون" است نه به میزان مشارکت!

و مشارکت بالا اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست.

منبع: مشرق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top